Der sker et hav af spændende ting før den kommende Metal Liga-sæson. Metal Liga-klubberne og JFM PLAY har netop offentliggjort en ny tv-aftale, der kommer til at forbedre oplevelsen for ishockeyseerne, og ligaens fremragende samarbejde med hovedsponsoren Dansk Metal ruller videre med uformindsket kraft. Nu opruster Metal Ligaen som brand yderligere med ansættelsen af Ulrik Hjulmand som ligaens kommercielle chef

Ulrik Hjulmand skal arbejde for at sprede budskabet om Metal Ligaens kommercielle styrke og arbejde med at pleje de eksisterende samarbejdsaftaler.

Naturligvis skal han også gå på jagt efter nye partnere, der kan se styrken i fælles Metal Liga-aftaler, der kan komme både klubber og de mange trofaste tilskuere til gode.

Ulrik Hjulmand træder ind i ishockeysporten med adskillige års erfaring med partnersamarbejder i forskellige regi.

Senest har han med fine resultater arbejdet som kommerciel chef i COOP Danmark, hvor han blandt meget andet har været ansvarlig for COOP Danmarks eksterne partnerskaber. Nu er han klar til at være forreste angriber, når Metal Ligaen opretholder og søger nye partnerskaber.

- Jeg glæder mig helt afsindigt til at komme i gang for alvor med at arbejde med Metal Ligaen. Jeg er blevet taget imod med åbne arme og føler mig enormt velkommen i ishockeyverdenen. Det føles allerede som at være en del af en familie. Jeg er sikker på, at mine styrker i at arbejde med partnerskaber kan hjælpe Metal Ligaen et skridt eller tre videre, siger Ulrik Hjulmand.

Formand for Divisionsforeningens forretningsudvalg, Klaus Rasmussen, der samtidig er sportschef i Sønderjyske siger følgende om ansættelsen af en ny kommerciel chef:  

- Det er en stor glæde for Metal Liga-klubberne at få en så dygtig profil i folden som Ulrik Hjulmand. Han er den rette mand til at varetage samarbejdet med nuværende og kommende gode samarbejdspartnere.

- Klubberne og Divisionsforeningen er sikre på, at Ulrik kommer til at udvikle det stærke Metal Liga-produkt i fremtiden, siger

Metal Ligaen er et af vinterhalvårets samlingspunkter i dansk elitesport. Når det gælder antallet af tilskuere, er Danmarks bedste ishockeyliga på andenpladsen efter fodboldens Superliga, og i de senere sæsoner er tilskueroplevelsen til ishockey rundt omkring blevet stærkt forbedret og maksimeret.

At Metal Ligaen får sin egen kommercielle medarbejder er blot endnu et tungt skridt på veje mod øget kendskab og bedre økonomi.

Ulrik Hjulmands indtog i den kommercielle del af Metal Ligaen vækker også begejstring hos Danmarks Ishockey Union, hvor direktør Peter Froulund ser ansættelsen som et naturligt skridt fremad. (fortsættes)

- Metal Liga-klubberne har taget store skridt i de seneste sæsoner, og har i den grad gjort ishockey til en oplevelse for vores mange tilskuere. Aftalen med JFM PLAY er et stærkt tiltag som øger de kommercielle muligheder, og det er rigtigt set af Metal Liga-klubberne at ride videre på begejstringen fra et fremragende slutspil, en fantastisk sæson af ungdoms- og kvindelandsholdene og ikke mindst de fantastiske VM-uger i Herning, hvor ishockeyen blev udstillet på flotteste vis, siger han.

Ulrik Hjulmand har netop underskrevet samarbejdsaftalen med Metal Ligaen, og han tiltræder i jobbet som kommerciel chef med omgående virkning. Han kommer til at arbejde ud fra Danmarks Ishockey Unions kontor i Brøndby, og er for øjeblikket på motorvejene for at besøge de ni Metal Liga-klubber og indlede samarbejdet med dem.

Kontaktinfo: Ulrik Hjulmand, kommerciel chef: 4061-5800 – uhj@ishockey.dk


Nordjyske Bank og Frederikshavn White Hawks forlænger historisk hovedsponsorat