Danmarks næststørste mediekoncern, JFM, har indgået en ny strategisk aftale med Danmarks Ishockey Union, som betyder, at JFM Play fremover bliver hjemmebane for alt ishockey i Danmark, fra bredde og talent til kvindeligaen og nu også samtlige kampe i Metalligaen – Danmarks bedste række i ishockey. Aftalen er et stærkt skridt i retning af at give ishockeyen den synlighed og rækkevidde, sporten fortjener.

Professionel sport kræver professionel eksponering
Metal Ligaen er Danmarks næstmest sete tilskuersport, når det kommer til besøgende i de danske haller og arenaer i Danmark – og har gennem årene opbygget en loyal og passioneret fanbase. Alligevel har sportens digitale eksponering haltet efter. Det laver vi nu om på.

Med JFM Play samles 4000 sportsarrangementer nu med Metal Ligaens kampe på en national platform med høje redaktionelle ambitioner, stærk teknisk kvalitet og en ambition om at bringe ishockeyen tættere på både fans og nye målgrupper.

“Vi ser et enormt potentiale i dansk ishockey. Metal Ligaen er professionel, intens og dybt forankret i det danske sportslandskab – og vi glæder os til at være med til at løfte den endnu højere. Med JFM Play kan vi tilbyde en professionel platform med national rækkevidde, og vi går ind i samarbejdet med både respekt og ambitioner.”

- Jesper Rosener, administrerende direktør, JFM

Et naturligt skridt for JFM – og for sporten
JFM har de seneste år investeret massivt i digital sportsdækning. Med rettigheder til 4000 sportsarrangementer og nu hele Metal Ligaen er JFM Play i dag en af Danmarks største sportstreaming-platforme.

“Vi ser sport som en del af vores kerneopgave. Ikke kun som mediehus – men som fællesskaber. Ishockeyen er et forbillede, når det gælder intensitet, loyalitet og atmosfære – og vi glæder os til at dække sporten med den seriøsitet, den fortjener.”

- Jørn Broch, nyhedsdirektør, JFM

Ishockeyen har momentum – og vi vil være med til at drive det frem I disse uger samler ishockey-VM i Herning tusindvis af fans fra hele landet og understreger endnu en gang sportens brede appel. Det momentum vil vi bygge videre på. Med JFM som ny partner får Metalligaen en moderne og professionel platform med mulighed for at nå længere ud end nogensinde før.

”Vi er glade for at få præsenteret Metalligaen på en platform af den kaliber. JFM er en stor seriøs og ambitiøs spiller og samarbejdet mellem os og dem, vil kunne løfte begge. Vi forventer et løft både i antallet af seere og også kommercielt. Vi ser kun vindere i
denne aftale.”

- Peter Froulund, direktør, Danmarks Ishockey Union

Et stærkt samarbejde – og begyndelsen på noget større

Denne aftale er ikke bare et spørgsmål om streaming. Det er starten på et partnerskab, hvor både sport, klubber, fans og medier arbejder sammen om at udvikle dansk ishockey. JFM ser frem til at løfte Metal Ligaen med dedikation, dækning og digital kraft – og vi tror på, at det kun er begyndelsen.

---

For seerne, der i forvejen har Metalligaen.tv - her en kort Q & A: 

Q: Hvor skal jeg gå hen for at se det?
A: Gå ind på dit lokale dagblad eller jfmplay.dk og køb et abonnement - så har du adgang til det hele fra kun 79 kroner hver fjerde uge. Altså mindre end 20kr om ugen.

Q: Jeg har været kunde hos metalligaen.tv - hvad skal jeg gøre?
A: Du vil modtage en mail med vejledning inden for nær fremtid. Indtil du er blevet flyttet kan du stadig tilgå metalliagen.tv og se arkivkampe.

Q: Kan jeg stadig kun se Metalligaen?
A: Nej, udover alt fra Metalligaen som du plejer, får du både adgang til et dagblad og alle kampe, events mm., du får altså adgang til ca. 4000 sportsarrangementer om året på JFM Play.

---

Om JFM:
JFM er Danmarks næststørste private mediekoncern og dækker hele landet. JFM udgiver i alt 15 dagblade med over 550.000 læsere hver uge og 41 ugeaviser med knap 1 million læsere. Avisen Danmark er et af landets mest læste dagblade med 400.000 læsere hver uge. Dertil regionale og lokale nyhedssites med ca. 1,5 mio. ugentlige brugere.

Den nationale Radio4 – med JFM som hovedejer – når 224.000 ugentlige lyttere. Foruden Radio4 har koncernen fire kommercielle radiostationer med knap 650.000 ugentlige lyttere.

JFM når 2,7 millioner kontakter hver uge og har en omsætning på ca. 2 mia. kr. årligt, og beskæftiger ca. 1450 medarbejdere, fordelt over hele landet. JFM er medejer af det største danske distributionsselskab Dao og har derudover egne distributionsselskaber.

JFM ejer to rotationstrykkerier. Datterselskabet, kommunikationsbureauet STEP er blandt Danmarks største. Dertil drives digitale aktiviteter som Gul&Gratis, deal.dk, Sweetdeal.dk og SPOTdeal.

FORVENT MERE INFO i løbet af sommeren og så snart vi nærmer os den kommende Metal Liga-sæson.