Ny hovedsponsorkategori har sendt Blue Fox-indtægterne yderligere opad

Herning Blue Fox ruller af sted for øjeblikket. Ikke blot på den sportslige front, hvor det efterhånden ligner en tvekamp mellem Blue Fox og Aalborg Pirates i toppen af Metal Ligaen, men også i kulissen går det rigtig godt for Herning Blue Fox.

Det skriver Herning Folkeblad/Sport Herning, der har talt med Herning Blue Fox-direktør Torben Skovsgaard.

Han beretter blandt andet, at Herning Blue Fox har fået flere "varer" at sælge i hallen med de nye LED-bander, og at klubben inden sæsonen lancerede et nyt hovedsponsor-koncept. Hele tre virksomheder er inde under den pågældende kategori.

Det har blandt andet betydet, at sponsorindtægterne er løftet markant på heden.

 Vi har løftet vores sponsorindtægter betragteligt. I sidste sæson var de på 12,5 millioner kroner, og i denne sæson forventer vi at kunne runde 15,5 millioner kroner, siger Torben Skovsgaard til det lokale medie. 

- Det handler jo om at gøre kagen større - ved også at komme med noget nyt. For på et eller andet tidspunkt har du ikke mere at sælge. Så har du en lounge, der er eftertragtet og godt fyldt, du har X-antal isreklamer og X-antal pladser på trøjerne, og når det er solgt hvad så? Derfor har vi for eksempel fået LED-banderne på balkonsiden. Og så har vi altså tre virksomheder, der vælger at gå forrest som hovedsponsorer, fortæller direktøren, der altså står i spidsen for det, der ligner en vældig solid økonomi i den midtjyske ishockeyvirksomhed. 


Nye Esbjerg-skader: Nu er Halme også ude Winquist: Vi skal finde en vej gennem skadeskrisen