Odense Bulldogs har netop afsluttet indeværende sæson, og fynboerne endte som ventet i bunden af Metal Ligaen.
Lige så ventet var det vel, at Odense endte med et nederlag i playin mod et Herlev-hold, der havde momentum og form med ind i serien, der kun blev over to kampe.
Bulldogs havde dog en god fredag aften til afslutning med over 2000 tilskuere og ægte fredagsstemning af den gode slags, og det håber ledelsen hos fynboerne nu at kunne bære videre til den kommende sæson – med øget støtte fra det fynske erhvervsliv.
Det skriver Odenses direktør Allan Hoffmann i en pressemeddelelse.
– I den nu sportsligt afsluttede sæson har Bulldogs forfulgt en nødvendig stram økonomisk plan for at sikre virksomheden og for at forbedre udgangspunktet for at fastholde eliteishockey i Odense og på Fyn. Det har været nødvendigt først og fremmest at skabe overensstemmelse mellem indtægter og udgifter, og derfor er den sportslige del drevet på et lavere økonomisk niveau, end alle egentlig ønsker sig.
– Men det kræver en større/bredere opbakning fra det fynske erhvervsliv, hvis Bulldogs og dermed Fyn igen skal markere sig i toppen af Metalligaen. Bulldogs håber på, at en kreds af erhvervsfolk vil tilslutte sig sponsornetværket samtidigt med, at der arbejdes målrettet på, at nuværende sponsorer fortsætter i den kommende sæson.
– Nuværende sponsorer kan give potentielle sponsorer en god fortælling om det positive, indbringende og sjove ved at være med i erhvervsnetværket omkring Bulldogs, ligesom der kan berettes om de gode oplevelser ved hjemmekampene i Odense Isstadion, håber direktøren.
I de kommende uger vil Bulldogs have fokus på en positiv kommerciel afslutning af denne sæson. Der gennemføres forskellige arrangementer som erhvervsnetværksmøder, salg af støtteaktier, ”Wine Battle”, ”Sponsor Championship”, ”Sponsor skøjteløb”, showkamp og ikke mindst 17. april, hvor Bulldogs er arrangører af landskampen mellem Danmark og de svenske verdensmestre.