Aalborg Pirates samlede 5000 tilskuere til nytårsbraget mod Frederikshavn White Hawks.
Sædvanen tro fik Pirates-organisationen leveret en kæmpe fest og på trods af 1-2-nederlaget var direktør Lars Laursen mere end tilfreds med den omsætning, som Aalborg fik genereret under kampen.
- Vi havde vist 7000 liter fadøl hjemme til kampen, så vi går ikke tør, og vi har 124 sponsorer, der har købt pakker i forbindelse med, at det er vores såkaldte 1-krones-kamp. Det betyder, at vi, allerede inden kampen gik i gang, var sikret over en halv million i omsætning. Når det hele er gjort op rammer vi en omsætning for den her kamp på cirka en million kroner. Det er lidt under fem procent af vores årlige budget, så den her kamp betyder meget, sagde Lars Laursen til Nordjyske mellem jul og nytår.
Også i Frederikshavn, hvor returen blev spillet, var direktør René Jørgensen meget tilfreds med fremmøde, salg og resultat.
- Man glemmer nogle gange, hvor stor en by Frederikshavn egentlig er. Det er nemt noget, der kan snyde, så når vi har fyldt vores VIP-arrangement med over 300 spisende gæster og masser af glade fans, så kan vi ikke bede om meget mere på den front, siger René Jørgensen til Nordjyske.
Der kom 2788 tilskuere til kampen i Frederikshavn. Suveræn sæsonrekord i Nordjyske Bank Arena.