Kampene 29. og 30. december trak fulde huse rundt omkring i arenaerne

Endelig kunne Metal Liga-klubberne, fansene og spillerne på isen fejre nytår med hockey igen. 

Efter sæsoner mere eller mindre præget af Covid19 kunne tilskuerne igen vende tilbage for fuld skrue i de danske ishockeyarenaer. 

Og fansene kvitterede med i den grad at bakke op omkring de otte kampe, der blev spillet 29. og 30. december.

Hele 24.799 tilskuere blev registreret på lægterne i de otte kampe og runder man op, giver det altså et tilskuersnit på hele 3100 tilskuere pr. kamp.

Braget mellem Aalborg og Frederikshavn i Sparekassen Danmark Isarena i Aalborg toppede med 5000 tilskuere, mens der var tæt på 4000 tilskuere til begge lokalopgør mellem Esbjerg og SønderjyskE.

Også i Odense og Rødovre kunne man trække over 3000 tilskuere, mens Frederikshavn kom tæt på i returen mod Aalborg.

Endelig passerede Herning 2000 tilskuere og Herlev 1000 tilskuere på lægterne til kampene mod henholdsvis Odense og Rungsted. 

- Vi havde glædet os til at få vores traditionelle kampe mellem jul og nytår tilbage, og vi jubler virkelig over de flotte tilskuertal. 3100 tilskuere i gennemsnit er over vores forventning, men det viser bare, at vi har en liga, der virkelig appellerer til fansene. Ishockey er super-underholdning og stemningen findes ikke meget mere intens end i en fyldt skøjtehal, konstaterer ligachef Kim Pedersen.

- Metal Liga-klubberne skal have kæmpe ros for det forarbejde, de har leveret i forhold til nytårskampene. Sammen med slutspilskampene og Metal Final4 er nytårskampene de største i sæsonen, og det er ikke tilfældigt, at så mange tilskuere er dukket op. Klubberne har virkelig arbejdet hårdt med at få lavet store events ud af kampene. Det har været fremragende hele vejen rundt, og beviser igen, at Metal Ligaen er et formidabelt sportsprodukt, siger kommerciel chef Thomas Bjuring. 


Aalborg ramte - formentlig - en million i omsætning til nytårsbraget HETAG HØJDEPUNKTER: SE MÅLENE fra Rødovre-Herlev