Peder Krogsgaard er begejstret over den nye billetstruktur i dansk ishockey

Da Metal Ligaens nye billetsystem, Unlimited, i går blev lanceret, satte det dagsordenen i ishockey-Danmark og fremviste samtidig en nyskabelse i dansk sport. For første gang nogensinde kan man nemlig købe sæsonkort på abonnement, der også gælder til udekampe.

Det er den nye kommercielle chef i Metal Ligaen, Thomas Bjuring, der har udtænkt konceptet, og det hele er arbejdet igennem med de øvrige klubber. Blandt andre Esbjerg Energy, hvor direktør Peder Krogsgaard glæder sig over det nye tiltag, siger han til JydskeVestkysten.

- Jeg synes, det er helt unikt, og jeg har store forventninger til den nye måde at gøre det på. I sidste sæson havde vi 1700 tilskuere i snit til vores kampe, og fremover har vi da en idé om, at vi skal nærme os 2000.

- Vi tror på, at vores hjemmepublikum kommer ud og fremover får en endnu bedre oplevelse. Er man forhindret i at komme ud til en kamp eller to, er der mulighed for, at man kan låne sit abonnement ud, så det bliver brugt. Det ordner man også bare på sin telefon. Det er faktisk ret genialt, tilføjer Peder Krogsgaard.


Brett Thompson: Herlev blev mit andet hjem Seldrup: Ville prøve nyt og ikke dele målmandsposten i Esbjerg