Så er tallene for Metal Ligaens Knæk Cancer-kampagne endeligt gjort op.
Klubberne var godt på vej til at runde de 400.000 kroner allerede lørdag aften under checkoverrækkelsen i Esbjerg, og med de sidste opgørelser og bidrag lykkedes det lige nøjagtig at runde endnu en ”hundredetusinde” for Metal Liga-klubberne.
Helt nøjagtigt kan kommerciel chef Thomas Bjuring sammen med klubberne sende hele 403.010 kroner direkte ind til Knæk Cancer-kampagnen, og mange fans, sponsorer og andre aktører og samarbejdspartnere er blevet en flot trøje rigere.
Hele ugen har de danske Metal Liga-klubber nemlig spillet i specielle Knæk Cancer-trøjer, som er blevet bortauktioneret med et overskud, der er gået ubeskåret til det gode formål.
- Jeg er stolt over indsatsen fra Metal Liga-klubberne. Det er altså helt unikt, at vi samlet set som liga har kunnet donere næsten en million kroner til Knæk Cancer i de seneste to sæsoner. Vi er kun en lille dråbe i det store hav, men forhåbentlig kan vi bidrage bare en smule til forskningen og kampen mod cancer med vores bidrag, siger Thomas Bjuring, kommerciel chef i Metal Ligaen.
- Det er endnu et bevis på, hvad man som sportsliga kan gøre i samlet flok, og vi arbejder videre på at støtte gode formål i denne og i de kommende sæsoner. Det har høj prioritet hos Metal Ligaen, dens klubber og Danmarks Ishockey Union, siger Thomas Bjuring.
Tidligere på sæsonen var Metal Liga-klubberne sammen med fodboldens Superliga-klubber og Danmarks Idrætsforbund involveret i den såkaldte Veteranmatch, hvor de danske veteraner blev hædret og ”jobmatchet” i forbindelse med ishockey- og fodboldkampe på højeste niveau.