Bertram præsenteres således af vestjyderne:
– Jeppe Bertram er en stor, ung back med fremtiden foran sig. Han viste i sidste sæson glimt af, hvad vi kan forvente af ham på daglig basis i fremtiden. Nu glæder vi os til at se endnu mere, fortæller sportschef Philip Larsen fra Esbjerg Energy.
– Jeppe er motiveret for at arbejde hårdt og udvikle sig hele tiden, og vi vil rigtig gerne hjælpe ham på vejen. Han har alle muligheder for at blive en rigtig dygtig back. Vi er glade for, at han føler, at Esbjerg er det rette sted for ham at udvikle sig.
Den 189 cm høje vestjyde er klar til sin tredje sæson for Esbjerg i Metal Ligaen. Samtidig har Jeppe Bertram repræsenteret Danmark ved både en U18- og en U20-slutrunde.
– Det er virkelig fedt med udsigten til endnu en sæson for Energy i Metal Ligaen. Det ser jeg frem til, og jeg håber på mere spilletid og en større rolle på holdet, forklarer den vestjyske back.
– Ambitionen er selvfølgelig mere spilletid. Det er den vist for de fleste. Men målet er også at opnå mere tillid fra trænerteamet. Den tillid vil jeg gerne gøre mig fortjent til, og derfor vil jeg gøre mit bedste for at udfylde den rolle, jeg får tildelt.
I sidste sæson opnåede Jeppe Bertram 12 kampe i Metal Ligaen. I alt er Energy-backen noteret for 19 kampe i landets bedste række.
– Hårdt arbejde er vejen frem. Det giver mig mulighed for at udvikle mig både mentalt og fysisk. Jeg vil gerne vænne mig endnu mere til voksenishockey og blive bedre til at deltage i det hurtigere og mere fysiske spil.
– Jeg vil også gerne tage et skridt frem rent fysisk. Derfor er vi allerede godt i gang med forberedelserne til sommertræningen, hvor vi alle arbejder hårdt. Udgangspunktet er altid at bygge videre på vores styrker og samtidig arbejde med de områder, hvor der stadig er plads til forbedring, slutter Jeppe Bertram.