Man husker tilbage til sidste sæson: Aalborg havde økonomiske problemer og knoklede for at få tingene til at hænge sammen.
Det betød også, at sportschef Ronny Larsen ikke havde arbejdsro og midler til at hente spillere - formentlig - på en lidt lavere hylde end normalt.
Sådan er det ikke i denne sæson, hvor Nikolaj Ehlers-ejerskabet og stærke aktører i omegnen af klubben har sendt Aalborg-opbygningen på en helt anden kurs end i fjor.
Det fortæller TV2 Nord i en historie, der bygger på et interview med Ronny Larsen.
- Fansene kan forvente et hold og en klub, som har ambitioner om, at vi skal ligge i top fire, som vi har gjort de sidste mange år - men man kan sige en top fire med en pil op. Vi stræber efter at gå så langt som muligt som alle andre, men selvfølgelig vil vi gerne spille de sidste kampe i april, lyder det fra Ronny Larsen.
Om Aalborg-holdets spillestil i den kommende sæson, siger han:
- Vi skal være et godt spillende ishockeyhold, som vil have pucken meget. Måske skal der mere fysik ind på nogle punkter, men det skal stadig være en trup, som er frisk og villig, og som ikke ser søvnig ud, det har jeg også udtrykt over for dem, der har været her de sidste par år.