Ørnene skal flyve en tur til Asiago for at møde hjemmeholdet og Nomad Astana fra Kasakhstan

Herlev Eagles er den danske deltager i den kommende udgave af Continental Cup.

Nu er programmet ude for næste sæsons "lille" europæiske trofæ, og Herlev skal en tur til Italien og spille semifinalerunde i Asiago.

Her tager hjemmeholdet - dog stadig kun "provisionally" (betinget af en række årsager er vel oversættelsen til dansk) - imod Herlev og Nomad Astana, der kommer fra Kasakhstan og sidste sæson blev mester i det kæmpestore land. 

Desuden kommer der et hold ind fra kvartfinalepuljen, hvor Viru Sputnik (Estland), Corona Brasov (Rumænien), Budapest Jegkorong Hockey Akademia (Ungarn) og IHC Zagreb (Kroatien) også er med. 

Semifinalepuljen spilles 13.-15. november og den anden pulje består af Rouen, Belfast Giants og  GKS Katowice.

Hele TRE hold fra hver pulje går videre til Super Final, der spilles 14.-17. januar hos en af de kvalificerede klubber.

Herlev Eagles har dermed en fin chance for at komme videre til de endelige kampe om det europæiske, nøjagtig som Herning var det i fjor. Blue Fox vandt bronze.

Sønderjyske er stadig det eneste hold fra Metal Ligaen, der har vundet Continental Cup. Det var på hjemmebane i 2019/20-sæsonen.


Gorm Topholt stopper i Frederikshavn, men fortsætter karrieren