"Lønloft-sagen"

For et par uger siden præsenterede Herning Blue Fox Jeremy Beaudry som ny back i klubben, men efter et kort ophold i Midtjylland fik Beaudry at vide, at han desværre ikke måtte spille for midtjyderne alligevel, fordi Herning med kontrakten har overskredet Metal Ligaens lønloft.

Blue Fox havde god handlet i god tro, eftersom Licensudvalget havde givet indikationer på, at midtjyderne havde lov til at skrive under med Beaudry, der dermed - også i god tro - kom til Herning for at spille den resterende del af sæsonen. Hele den proces har på ingen måde været tilfredsstillende for Herning Blue Fox, siger formand Claus Sørensen til Herning Folkeblad.

- Vores administration har kæmpet hårdt for at få aftalen med Jeremy på plads, og det rammer os alle på stoltheden, at vi nu ikke kan opfylde den aftale, som blev indgået i god tro. Det er fra vores side blevet kørt helt efter bogen. Så sent som 15. januar fik vi en opgørelse fra licensudvalget, der viste, at vi stadig havde plads til en ny spiller i forhold til lønloftet. Vi var tæt på at ramme de 5,5 millioner, men der var stadig et par procent tilbage, lyder det fra Sørensen til Herning Folkeblad.

Det er fraregning af sygedagpengene, der er tvisten af sagen. Herning er på kanten af lønloftet på 5,5 millioner og efter et detaljeret kig på tallene, mente licensudvalget ikke man kunne fratrække det beløb, der lige nøjagtig bringer Hernings lønpose over det tilladte.

I første omgang havde Herning fået godkendelse - eller indikationer derpå - og handlede derpå i god tro. Derfor påtager Licensudvalget og DIU sig ansvaret. Herning anker ikke sagen for at undgå langvarige juridiske tovtrækkerier, der overgået sporten, og begge parter er enige om, at reglerne omkring lønloftet skal have et brush up inden den kommende sæson.

Simioni: Vi spillede for fansene hjemme foran skærmen Odense Bulldogs henter ny angriber i Alps Hockey League