Klubberne i dansk ishockeys bedste række, Metal Ligaen, har stået sammen i den seneste uge. I samlet flok har de ni klubber samlet ind til Knæk Cancer-kampagnen og spillet i specielle Knæk Cancer-trøjer, der efter kampene er blevet bortauktioneret.
Overskuddet er gået ubeskåret til Knæk Cancer. Desuden har spillere, ledere og fans aktivt støttet op omkring kampagnen, der i alt har sendt hele 381.709 kroner af sted til Knæk Cancer.
Pengene blev overrakt i aften i forbindelse med TV2’s store indsamlingsshow og tv-kampen mellem Esbjerg Energy og Odense Bulldogs, der afsluttede Metal Ligaens kampagne til fordel for kampen mod kræften.
- På ishockeyens og Metal Ligaens vegne er vi utrolig stolte over den indsats, som klubberne har leveret til fordel for Knæk Cancer. I modsætning til sidste sæson har tilskuerne også kunnet bidrage, og vi har kunnet mærke både stor menneskelig varme og fine beløb strømme ind fra alle aktørerne i vores Knæk Cancer-kampagne, siger Thomas Bjuring, Metal Ligaens kommercielle chef.
- Klubberne rejser i flok og står sammen som liga. Den linje vil vi fortsætte i fremtiden og vi er stolte over at være i en sport og en liga, der aktivt tager ansvar for at støtte gode formål, siger Thomas Bjuring.
- Vi skylder også en kæmpe tak til de danske ishockeydommere, der afstod fra deres honorarer op mod Knæk Cancer-showet og på den måde skaffede omkring 50.000 kroner til indsamlingen. Sikke et hjerte, de har vist frem der, siger Thomas Bjuring.
- Alle har et forhold til sygdommen Cancer og forskningen, der giver os håb om at knække den, fortjener al mulig opbakning og økonomisk. Vores 381.710 kroner er en dråbe i havet, men kan beløbet bare rykke forskningen og gode formål en tåspids fremad, glæder vi os i allerhøjeste grad, lyder det fra Metal Ligaens kommercielle chef, der i øvrigt forventer, at beløbet vil stige de kommende dage, hvor de sidste donationer strømmer ind.