Ishockeyfamilien stod sammen - stor stolthed over det flotte indsamlingsresultat, hvor der blev sat en forrygende slutspurt

I de fleste ishockeykampe sætter det ene hold gerne en slutspurt ind, men da Metal Ligaens Knæk Cancer-kampagne i lørdags blev afsluttet var det både samtlige ni klubbers fans, sponsorer og ledere - og andre ishockeyinteresserede, der satte slutspurten ind. Det beløb, der blev offentliggjort lørdag aften, nemlig 550.153 kroner, var en opsummering af indsamlingen lørdag lige før Knæk Cancer-kampen i Herning blev sat i gang.

Men slutspurten og de mange bidrag, der kom ind i de sidste timer, endte hele bidraget fra Metal Ligaen på 609.013 kroner. Der var tre aktører fra ishockeyverdenen, der mere end nogen andre bidrog til at løfte den sidste del af indsamlingen. Både Odense-spilleren Jeppe Holmberg, Esbjerg-spilleren Christian Wejse og SønderjyskE's administrerende direktør, Klaus B. Rasmussen stod frem og berettede om deres personlige kampe med Cancer, som de alle på hver sin måde har haft inde på livet.

- Herfra den dybeste respekt for indsamlingsresultatet og det sammenhold, der hersker i en lille ishockeyfamilie, bestående af både spillere, ledere, dommere, sponsorer og vores stærke fans. Det flotte resultat varmer i en svær tid med coronakrise og klubber, der er i knæ. Indsamlingsresultatet vidner om stærkt overskud til igen at støtte et godt formål, siger Klaus B. Rasmussen. 

- Jeg er superstolt over, at vi som liga har stået sammen i sådan en svær tid og doneret med en stor sum penge til et fantastisk formål. Et stort tak til alle dem som har bidraget. Det varmer meget hos mig, siger Christian Wejse.

- Det gør mig stolt at det danske "hockey community" har samlet så mange penge sammen. Den her uge har gjort det tydeligt for enhver, hvad man kan gøre, når man står sammen. At både spillere, dommere, klubber og fans støtter op, er noget vi alle kan være stolte af, tilføjer Jeppe Holmberg.

- Jeg kan næsten ikke få armene ned. Selv om vi er i svære tider, har klubberne gjort et fabelagtigt stykke arbejde med at sætte indsamlingsinitiativer i gang og gøre opmærksom på den gode sag på deres sociale medier. Samtidig er der individuelle aktører, der har bidraget på ekstra forbilledlig og modig vis ved at fortælle deres helt personlige historier om livtagene med Cancer. Sammen har alle løftet i flot. Metal Ligaen er meget stolt over det flotte beløb og takker for alle bidrag - store som små, siger Metal Ligaens kommercielle chef, Thomas Bjuring.


JOACHIM BLICHFELD debuterer for White Hawks i Rungsted Blue Fox-svensker ser god mulighed for at komme i gang på højt niveau